davidanda

This WordPress.com site is the bee's knees

MySpace sus, MySpace jos…

on April 7, 2013

MySpace, demult reteaua sociala preferata de adolescenti din toata lumea, a avut o ascensiune de neimaginat, dar si o cadere venita pe neasteptate.

 

“MySpace a fost  rau gestionat din toate punctele de vedere”, a declarat Murdoch, potrivit Webnews.

 

Mai multi sefi, mai multa birocratie

Murdoch a cumparat compania care a realizat MySpace, Intermix, cu doar 580 de dolari, in 2005. Murdoch si-a numit propriul director la MySpace, iar cofondatorii trebuiau sa raporteze acestuia. Noii directori ai companiei s-au calcat unii pe altii pe picioare, iar birocratia a incetinit ritmul de lucru.

Odata cu cresterea retelei, au inceput sa existe si presiuni pentru a face profit din reteaua sociala si de a creste numarul de utilizatori.

In 2006, Google a semnat un contract de 300 de milioane de dolari anual, pentru a furniza reclame pe site, cu conditia ca acesta sa ajunga la un numar mai mare utilizatori. Acum, fondatorul Chris DeWolfe sustine ca regreta contractul. “Cand am semnat cu Google, am dublat numarul de anunturi de pe pagina, totul era mai inghesuit”, sustine acesta.

 

Profitul, pus inaintea utilizatorului

Marimea, calitatea si plasarea anunturilor a devenit o alta problema la MySpace: unele reclame aveau imagini grotesti, care indepartau utilizatorii, insa erau permise pentru profit. La un moment dat, echipa s-a revoltat si a cerut furnizorilor de reclame sa “curete” imaginile: veniturile au scazut cu 20 de milioane de dolari.

“Era multa presiune de a creste veniturile. Erau unele lucruri care ar fi putut face site-ul mai eficient pentru utilizator, dar nu le-am facut pentru ca ar fi redus numarul de afisari, ceea ce ne-ar fi afectat”, spune si Shawn Gold, fost director de marketing la MySpace.

 

Toate acestea au dus intr-un final la ingroparea retelei sociale in uitare, iar locul sau a fost luat de rivalul Facebook. Aceasta poveste  spune multe despre abilitatea manageriala necesara in acest sector dinamic si marcat de o concurenta acerba, care nu cunoaste oboseala si nu iarta neatentia. 

Imagine

 

Sursa:

http://allthingsd.com/20090427/myspace-musical-chairs-jason-hirschhorn-also-in-at-myspace-as-chief-product-officer/

http://www.ziare.com/rupert-murdoch/news-corporation/rupert-murdoch-myspace-a-fost-gestionat-gresit-1128846

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: