davidanda

This WordPress.com site is the bee's knees

Managementul reputatiei online

on April 7, 2013

 

Imaginea brandului și produselor  este decisivă pentru succesul în afaceri, de aceea este foarte important să monitorizăm imaginea companiei și să comunicăm eficient cu publicul țintă. Meseria de “manager al reputației online” pare una destul de necunoscută doar la simpla pronunțare a sintagmei, iar studiile întăresc și ele concluzia că românii nu prea au auzit de această meserie.

E posibil să spuneți că la noi nimeni nu are nevoie de un asemenea serviciu, dar mai gândiți-vă o clipă. N-ați scris niciodată nimic despre un șef care nu vă place? Sau n-ați povestit despre cine știe ce petrecere la care v-ați făcut de cap? În plus, spațiul virtual e mediul cel mai relaxat și cel mai accesibil calomniei, așa că e foarte ușor ca altcineva să scrie despre voi multe lucruri supărătoare.

Care să nu vă pice foarte bine la o eventuală angajare, spre exemplu. În America, unde Internetul și blogosfera sunt mult mai active decât în România, 15% dintre tinerii de până în 25 de ani au probleme când vor să-și schimbe locul de muncă din cauza informațiilor pe care angajatorul le găsește printr-un simplu search pe Google. La asta adăugați cele peste 1,6 milioane de înregistrări pe blogurile din toată lumea, postate zilnic de tineri pentru care, în epoca web, spațiul intim nu mai are aceleași valori ca acum 10 ani. Prin urmare, managementul reputației online nu este doar pentru celebrități sau pentru politicieni, ci și pentru oamenii obișnuiți, precum și pentru marile companii (e foarte ușor ca un blogger supărat pe companie să facă publice, sub pseudonim, lucruri secrete). Fiecare dintre noi își poate controla până la un anume punct informațiile personale aflate în spațiul virtual, dar pentru cazurile de urgență există specialiști.

În această meserie totul ține de controlul informației; iar asta înseamnă să ajungi prima la informație, să ai acces la cât mai multă informație, să controlezi daunele pe care le provoacă informațiile care afectează reputația. Îți trebuie deci cunoștințe serioase de PR, dar și de utilizarea Internetului.­­ (www.tabu.ro)

Sursa:

http://www.tabu.ro

http://prbone.wordpress.com/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: